|
||||||||||
|
||||||||||
WEWNĄTRZSZKOLNY SYSTEM OCENIANIA I KLASYFIKOWANIA UCZNIÓW w Publicznej Szkole Podstawowej w Dzierzkówku Starym Na podstawie § 3 ust.1 i 3 rozporządzenia MEN z dnia 30 kwietnia 2007 roku (Dz. U. Nr 83 poz. 562 z 2007 r. z późn. zm.) w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy oraz przeprowadzania sprawdzianów i egzaminów w szkołach publicznych tworzy się wewnątrzszkolny system oceniania (WSO). Rozdział 1 Przepisy ogólne §
1.1.Celem wewnątrzszkolnego systemu oceniania i klasyfikowania uczniów
zw. dalej systemem jest zapewnienie trafnego, rzetelnego, jawnego i
obiektywnego oceniania wspierającego rozwój ucznia, uwzględniającego
indywidualne cechy psychofizyczne. System pełni funkcję informacyjną,
diagnostyczną i motywacyjną.§ 2. 1. System ma za zadanie zapewnić uczniom: 1) bieżące, śródroczne, roczne rozpoznanie i określenie poziomu opanowania kompetencji przewidzianych programem nauczania, 2) systematyczne dokumentowanie postępów uczenia się, 3) wyrabianie nawyku systematycznej pracy, samokontroli i samooceny, 4) uświadamianie sukcesów i braków w zakresie opanowania umiejętności i kompetencji określonych programem oraz potrzeb w zakresie wyrównywania braków, 5) ukierunkowanie do samodzielnej pracy oraz doskonalenie metod uczenia się, 6) aktywne uczestnictwo w procesie szkolnego oceniania oraz możliwości poprawy swoich osiągnięć. 2. System ma zadanie zapewnić nauczycielowi: 1) ocenę poziomu nauczania, 2) korygowanie organizacji i doskonalenie metod nauczania i wychowania, 3) współpracę z uczniami w osiąganiu celów programowych, 4) modyfikację celów i programów kształcenia. 3. System ma zadanie zapewnić rodzicom: 1) znajomość wymagań stawianych ich dzieciom przez szkołę, 2) szeroką i bieżącą informację o osiągnięciach i postępach dzieci, 3) pełną informację o różnych formach aktywności poznawczej dziecka oraz o rozwoju jego osobowości, trudnościach i specjalnych uzdolnieniach. § 3. 1. System obejmuje: 1) Formułowanie wymagań edukacyjnych. 2) Ocenianie bieżące i ustalanie śródrocznych ocen klasyfikacyjnych z obowiązkowych i dodatkowych zajęć edukacyjnych 3) Ocenianie zachowania. 4) Informowanie rodziców o postępach i trudnościach ucznia w nauce oraz o zachowaniu. 5) Monitorowanie wewnątrzszkolnego oceniania. Rozdział 2 Formułowanie wymagań edukacyjnych. §
4. 1. Nauczyciele poszczególnych przedmiotów określają do 15 września
każdego roku szkolnego ogólne wymagania edukacyjne i
odpowiadające im stopnie oraz przekazują informacje na ten temat
uczniom w czasie zajęć i ich rodzicom podczas zebrań nauczycieli z
rodzicami. Możliwie dokładną informację o swoich oczekiwaniach
przekazuje nauczyciel uczniom na tydzień przed większym sprawdzianem
wiadomości. 2. Oceny poziomu wiedzy i umiejętności ucznia ustalone zgodnie z przyjętymi kryteriami, winny być dokonywane systematycznie, w różnych formach, w warunkach zapewniających ich obiektywność 3. Nauczyciele przyjmują następujące ogólne kryteria poszczególnych ocen szkolnych: 1) stopień celujący oznacza, że osiągnięcia ucznia wyraźnie wykraczają poza poziom osiągnięć edukacyjnych przewidzianym w realizowanym przez nauczyciela programie nauczania, są oryginalne i twórcze oraz wskazują na dużą samodzielność w ich uzyskaniu, 2) stopień bardzo dobry oznacza, że uczeń opanował pełny zakres wiadomości i umiejętności przewidzianych w realizowanym przez nauczyciela programie nauczania, 3) stopień dobry oznacza, że opanowanie przez ucznia zakresu wiadomości i umiejętności przewidzianych w realizowanym przez nauczyciela programie nie jest pełne, ale nie prognozuje żadnych kłopotów w opanowaniu kolejnych treści kształcenia, 4) stopień dostateczny oznacza, że uczeń opanował jedynie w podstawowym zakresie wiadomości i umiejętności przewidziane w realizowanym przez nauczyciela programie nauczania, co może oznaczać jego kłopoty przy poznawaniu kolejnych, trudniejszych treści kształcenia w ramach danego przedmiotu (dziedziny edukacji), 5) stopień dopuszczający oznacza, że opanowanie przez ucznia wiadomości i umiejętności w przewidzianym przez nauczyciela programie nauczania jest tak niewielkie, iż stawia pod znakiem zapytania możliwość dalszego kształcenia w danym przedmiocie (dziedzinie edukacji) i utrudnia naukę przedmiotów pokrewnych, 6) stopień niedostateczny oznacza, że uczeń wyraźnie nie spełnia oczekiwań określonych w realizowanym przez nauczyciela programie nauczania, co uniemożliwia mu bezpośrednią kontynuację opanowywania kolejnych treści danego przedmiotu (dziedziny edukacji) i zasadniczo utrudnia naukę przedmiotów pokrewnych. 4. Nauczyciel zobowiązany jest do dostosowania wymagań edukacyjnych w stosunku do ucznia, który posiada odpowiednie orzeczenie/opinię z poradni psychologiczno -pedagogicznej. 5. Wychowawca klasy opracowuje program wychowawczy na etap edukacyjny, uwzględniający odpowiednio treści programu wychowawczego szkoły. 6. Nauczyciele przygotowują rozkłady materiału nauczania dla nauczanego przez siebie przedmiotu. 7. Rozkłady materiału nauczania pozostają w dyspozycji nauczyciela z możliwością wglądu do nich przez dyrektora szkoły. 8. Nauczyciele oceniają uczniów zgodnie z przyjętymi kryteriami oraz sposobem oceniania określonym w Przedmiotowym Systemie Oceniania (PSO). Rozdział 3 Ocenianie bieżące i ustalanie śródrocznych ocen klasyfikacyjnych z obowiązkowych i dodatkowych zajęć edukacyjnych §
5. 1.Oceny bieżące (cząstkowe) w klasach I - VI i oceny klasyfikacyjne
śródroczne i roczne z zajęć edukacyjnych w klasach IV – VI ustala się w
stopniach według skali:1) celujący ( cel ) – 6 2) bardzo dobry ( bdb ) – 5 3) dobry ( db ) – 4 4) dostateczny ( dst ) – 3 5) dopuszczający ( dop ) – 2 6) niedostateczny ( ndst ) – 1 2. Uczeń może nie być klasyfikowany z jednego, kilku lub wszystkich zajęć edukacyjnych, jeżeli brak jest podstaw ustalenie śródrocznej lub rocznej oceny klasyfikacyjnej z powodu nieobecności ucznia na zajęciach edukacyjnych przekraczającej połowę czasu przeznaczonego na te zajęcia w szkolnym planie nauczania. 3. Ocenianie postępów uczniów na zajęciach dydaktyczno-wyrównawczych i specjalistycznych (logopedycznych, korekcyjno-kompensacyjnych) oraz innych zajęciach pozalekcyjnych (np. kołach zainteresowań) odbywa się według następującej skali: 1) dobry (db), który oznacza, że uczeń jest zaangażowany na zajęciach, samodzielnie wykonuje zadania, wie jak poprawnie wykonać zadanie, nie potrzebuje pomocy. Chętnie uczestniczy w zajęciach. Steruje swoim rozwojem (intelektualnym, emocjonalnym, fizycznym) rozwijając swoje zainteresowania i potrzeby, potrafi dokonać samokontroli i samooceny swej pracy i zachowania. 2) średni (śr), który oznacza, że uczeń część ćwiczeń jest w stanie wykonać samodzielnie, a do niektórych potrzebuje pomocy od nauczyciela lub kolegi. Do uczestnictwa w zajęciach potrzebuje zachęty. 3) słaby (sł), który oznacza, że uczeń jest mało zaangażowany na zajęciach, nie potrafi samodzielnie wykonać zadań, wymaga pomocy, w związku z czym niezbyt chętnie uczestniczy w zajęciach. Wymaga ciągłej uwagi i sprawdzania. 4. Uczeń, w przypadku którego nie zostały spełnione warunki do sklasyfikowania go, na prośbę własną lub rodziców przystępuje do egzaminu klasyfikacyjnego z danego przedmiotu ( danych przedmiotów ) w zaproponowanym przez dyrektora terminie. Powinno to nastąpić: po I półroczu - do 20 lutego, a po II półroczu – do 20 czerwca. 5. Uczeń nie sklasyfikowany po I półroczu może kontynuować naukę w półroczu II, ale jego klasyfikacja roczna obejmuje materiał całego roku nauczania z danego przedmiotu. Uczeń nie sklasyfikowany do 31 sierpnia nie jest promowany i powtarza ostatnią klasę, do której uzyskał promocję. § 6.1. Klasyfikację po I półroczu ustala się na tydzień przed rozpoczęciem ferii zimowych, a klasyfikację roczną na 10 dni przed rozpoczęciem ferii letnich 2. W klasach I – III oceny bieżące, wyrażone w skali : 1, 2, 3, 4, 5, 6, i wpisywane w dzienniku jako oceny cząstkowe, będą podstawą do sformułowania oceny opisowej półrocznej i rocznej. Z zajęć: język angielski, religia na koniec roku szkolnego jak również po pierwszym półroczu nauczyciele formułują ocenę opisową. 3. Począwszy od klasy IV szkoły podstawowej, uczeń, który w wyniku klasyfikacji rocznej uzyskał z obowiązkowych zajęć edukacyjnych średnią ocen co najmniej 4,75 i ma co najmniej dobrą ocenę z zachowania, otrzymuje promocję do klasy programowo wyższej z wyróżnieniem. 4. Na tydzień przed roczną klasyfikacją nauczyciele poszczególnych przedmiotów i wychowawcy klas są zobowiązani poinformować ucznia - w formie ustnej i jego rodziców - w formie pisemnej o przewidywanych dla niego ocenach. O przewidywanym dla ucznia stopniu niedostatecznym należy poinformować ucznia i jego rodziców w formie pisemnej na miesiąc przed klasyfikacyjnym posiedzeniem rady pedagogicznej. 5. O przewidywanej rocznej ocenie zachowania wychowawca informuje ucznia i jego rodziców na tydzień przed klasyfikacyjną radą pedagogiczną. O przewidywanej ocenie nieodpowiedniej lub nagannej wychowawca informuje rodziców (prawnych opiekunów) na piśmie miesiąc przed klasyfikacyjną radą pedagogiczną: wysyła list polecony za zwrotnym pokwitowaniem odbioru lub wzywa rodzica do szkoły, sporządza notatkę w dzienniku, którą podpisuje nauczyciel i rodzic. 6. Klasyfikacyjna ocena półroczna i roczna nie stanowi średniej ocen cząstkowych. 7. W ocenianiu uwzględniamy indywidualne możliwości ucznia 8. Stopnie w ramach bieżącego oceniania wystawia się na podstawie ustnych odpowiedzi ucznia, prac pisemnych, przeprowadzanych sprawdzianów i testów, wykonanych prac i zadań, wyników konkursów i zawodów sportowych oraz innych aktywności ucznia. § 7.1. Jasne i szczegółowe kryteria ocen oraz sposoby sprawdzania osiągnięć edukacyjnych uczniów ustalają nauczyciele poszczególnych przedmiotów opracowując Przedmiotowe Systemy Oceniania. (PSO). PSO stanowią załączniki do wewnątrzszkolnego systemu oceniania. 2. PSO powinien zawierać: 1) szczegółowe wymagania edukacyjne na poszczególne oceny, 2) zestaw narzędzi oceniania (zgodny ze szkolnym systemem oceniania), 3) wymagania i tryb uzyskania wyższej niż przewidywana rocznej oceny klasyfikacyjnej z obowiązkowych zajęć edukacyjnych. 3. PSO powinny uwzględniać następujące zasady: 1) w ciągu jednego tygodnia uczeń nie może mieć więcej niż dwie prace klasowe, w ciągu jednego dnia - nie więcej niż jedną, 2) na tydzień przed klasyfikacją okresową należy zaprzestać przeprowadzania prac klasowych, 3) sprawdzian obejmujący szerszy zakres materiału nauczania ( więcej niż 3 jednostki lekcyjne) winien być zapowiedziany z co najmniej tygodniowym wyprzedzeniem, 4) kartkówki obejmujące zakres materiału z kilku ostatnich lekcji nie wymagają wcześniejszych zapowiedzi i są traktowane jako pisemne odpowiedzi uczniów, 5) poprawione prace należy oddać uczniom w okresie 1 tygodnia od daty pisania, ocenianie uczniów powinno być systematyczne, obejmować różne formy. W ciągu semestru uczeń powinien uzyskać minimalną ilość ocen bieżących: a) 3 w przypadku 1 godziny zajęć w tygodniu, b) 4 w przypadku 2 godzin zajęć w tygodniu, c) 5 w przypadku 3 godzin zajęć w tygodniu, d) 6 w przypadku 4 godzin zajęć w tygodniu, e) 7 w przypadku 5 godzin zajęć w tygodniu. 6) niedopuszczalne jest przeprowadzanie sprawdzianów „za karę” w sytuacjach, gdy nauczyciel ma trudności z dyscypliną. 7) ocenianie ma charakter jawny, każdy nauczyciel opracowuje własne metody informowania o postępach ucznia w nauce, 8) nauczyciele przechowują prace pisemne uczniów przez 1 rok, 9) ocenianie prac pisemnych uczniów w każdym przypadku powinno być jednolite i ustalane według następujących zasad: 100% - 98% wykonanej pracy zasługuje na ocenę cel (6) 97% - 90% ocenę bdb (5) 89% - 75% ocenę db (4) 74% - 50% ocenę dst (3) 49% - 30% ocenę dopt (2) 29% - 0% ocenę ndst (1) § 8.1. Ustala się warunki i tryb uzyskania wyższej niż przewidywana rocznej oceny klasyfikacyjnej z obowiązkowych i dodatkowych zajęć edukacyjnych. 1) Uczeń może ubiegać się o wyższą, niż przewidywana, roczną ocenę klasyfikacyjną z zajęć edukacyjnych obowiązkowych i dodatkowych, uzasadniając ustnie swoje oczekiwania. 2) Uczeń zgłasza wychowawcy zastrzeżenia co do przewidywanej oceny niezwłocznie, nie później jednak niż w ciągu dwóch dni od momentu poinformowania go o ocenie. 3) Uczeń ma prawo do podwyższenia oceny w formie pisemnego egzaminu. 4) Uczeń przystępuje do egzaminu w terminie wyznaczonym przez dyrektora szkoły (najpóźniej na 2 dni przed klasyfikacyjnym posiedzeniem rady pedagogicznej). 5) Egzamin sprawdzający przeprowadza komisja w składzie: a) dyrektor szkoły – jako przewodniczący komisji b) nauczyciel uczący danego przedmiotu c) inny nauczyciel tej szkoły 6) Pytania na egzamin (ćwiczenia praktyczne) ustala egzaminujący w porozumieniu z przewodniczącym komisji - dyrektorem szkoły. 7) Stopień trudności pytań (ćwiczeń) powinien odpowiadać kryteriom ocen ustalonym przez nauczyciela w PSO. 8) W przypadku nie uzyskania zadawalającej oceny, uczeń otrzymuje ocenę wystawioną pierwotnie przez nauczyciela. Rozdział 4 Ocenianie zachowania § 9.1. Śródroczną i roczną ocenę klasyfikacyjną zachowania ustala się (zgodnie z rozporządzeniem) uwzględniając w szczególności:1) wywiązywanie się z obowiązków ucznia; 2) postępowanie zgodne z dobrem społeczności szkolnej; 3) dbałość o honor i tradycje szkoły; 4) dbałość o piękno mowy ojczystej; 5) dbałość o bezpieczeństwo i zdrowie własne oraz innych osób; 6) godne, kulturalne zachowanie się w szkole i poza nią; 7) okazywanie szacunku innym osobom. 2. Śródroczną i roczną ocenę klasyfikacyjną zachowania, a także oceny bieżące w klasach IV – VI ustala się według następującej skali: 1) wzorowe (wz), 2) bardzo dobre (bdb), 3) dobre (db), 4) poprawne (pop), 5) nieodpowiednie (ndp), 6) naganne (ng). 3. W klasach I-III szkoły podstawowej śródroczne i roczne oceny klasyfikacyjne zachowania są ocenami opisowymi. Ocenianie bieżące odbywa się według skali stosowanej dla klas IV-VI. § 10.1. Stosuje się następujące kryteria oceniania zachowania uczniów 1) Ocenę wzorową otrzymuje uczeń, który: a) wyróżnia się na tle klasy swoją kulturą osobistą, b) wykazuje inicjatywę na rzecz klasy, szkoły, środowiska, c) ma wszystkie godziny nieobecności usprawiedliwione, d) zachowuje się kulturalnie w szkole i poza nią, e) szanuje mienie szkolne, społeczne i mienie kolegów, f) dba o zdrowie i higienę swoją i innych, nie ulega nałogom, g) dba o honor, tradycje szkoły i piękno mowy ojczystej, h) nie używa wulgarnego słownictwa, i) rozwija swoje zainteresowania i uzdolnienia poprzez uczestnictwo w konkursach przedmiotowych, akademiach, zawodach sportowych, turniejach gminnych, j) nosi stroje i ubiory zgodnie z normami obyczajowymi, a na terenie szkoły chodzi k) w obuwiu ustalonym w regulaminie. 2) Ocenę bardzo dobrą otrzymuje uczeń, który: a) wyróżnia się na tle klasy swoją kulturą osobistą, b) pilnie przestrzega obowiązków ucznia, c) jest systematycznie przygotowany do zajęć i aktywnie w nich uczestniczy, d) pilnie uczęszcza na zajęcia szkolne i pozalekcyjne, e) uczestniczy w pracach na rzecz szkoły i klasy, f) wywiązuje się z powierzanych mu funkcji i obowiązków, g) jest odpowiedzialny, prawdomówny, uczciwy, uprzejmy i życzliwy w stosunku do nauczycieli, pracowników szkoły i kolegów, h) nie ulega nałogom, i) nie przywłaszczył sobie cudzego mienia, j) nie używa wulgarnego słownictwa, k) ma usprawiedliwione wszystkie godziny nieobecności, l) dba o honor i tradycje szkoły, 3) Ocenę dobrą otrzymuje uczeń, który: a) dobrze wywiązuje się z obowiązków określonych w statucie szkoły, b) cechuje go kultura osobista i kultura zachowania wobec osób dorosłych i kolegów, c) pracuje w szkole na miarę swych możliwości i warunków, d) nie niszczy mienia szkolnego, społecznego i mienia kolegów, e) nie ulega nałogom i nie namawia do nich kolegów, f) nie prowokuje konfliktów i bójek, nie znęca się fizycznie i psychicznie nad młodszymi, g) nie spóźnia się na lekcje i nie ma więcej niż 10 nieusprawiedliwionych godzin lekcyjnych, h) wykazuje chęć współpracy z wychowawcą i nauczycielami, i) dba o honor, tradycje szkoły i piękno mowy ojczystej, j) wymaga pewnej mobilizacji i zachęty ze strony nauczyciela. 4). Ocenę poprawną otrzymuje uczeń, który: a) dobrze wypełnia obowiązki ucznia, a w przypadku ich naruszenia stara się poprawić swoje zachowanie, b) niekiedy zdarzają mu się spóźnienia, c) wykazuje niekiedy lekceważący stosunek do nauki, nauczycieli, pracowników szkoły d) i kolegów, e) zdarzają mu się kłamstwa, f) niekiedy używa wulgaryzmów, g) ma więcej niż 8 spóźnień i liczbę nieusprawiedliwionych godzin zawartą w przedziale h) 10 – 20. 5). Ocenę nieodpowiednią otrzymuje uczeń, który: a) często uchybia istotnym wymaganiom szkolnym, ale wykazuje chęć poprawy b) jest często nie przygotowany do lekcji, c) nie wywiązuje się z podjętych zadań, d) spóźnia się i opuszcza pojedyncze lekcje, e) lekceważy uwagi nauczycieli, pracowników szkoły i zachowuje się niegrzecznie f) w stosunku do innych, g) ulega nałogom, h) kłamie i używa wulgarnego słownictwa, i) w semestrze ma więcej niż 20 godzin nieusprawiedliwionych. 6). Ocenę naganną otrzymuje uczeń, który nie wykazuje poprawy mimo zastosowanych przez szkołę środków zaradczych, a przy tym cechują go niektóre z poniższych zachowań: a) demonstruje swoje lekceważenie w stosunku do nauczycieli, pracowników szkoły, b) ze względu na swoje zachowanie stanowi zagrożenie dla środowiska, c) bierze udział w bójkach i kradzieżach, d) znęca się psychicznie lub fizycznie nad słabszymi, e) dewastuje mienie szkolne lub społeczne, f) stosuje wyłudzanie i zastraszanie, g) działa w nieformalnych grupach, h) pozostaje pod dozorem kuratora lub policyjnym, i) w semestrze ma więcej niż 40 godzin nieusprawiedliwionych. 2. Nieobecność ucznia na zajęciach może być usprawiedliwiona tylko na podstawie pisemnej informacji od rodziców oraz rozmowy telefonicznej. Informacje pisemne przechowywane są przez wychowawcę w dzienniku lekcyjnym, natomiast z rozmowy telefonicznej wychowawca lub nauczyciel sporządza notatkę w dzienniku, którą opatruje podpisem. 3. Nieobecność ucznia na zajęciach z powodu udziału w wycieczce, konkursie, zawodach itp. traktuje się jak nieobecność usprawiedliwioną. § 11. 1. Ustala się warunki i tryb uzyskania wyższej niż przewidywana rocznej oceny zachowania. 2. Uczeń może ubiegać się o wyższą niż przewidywana ocenę roczną zachowania, jeżeli spełnia następujące warunki: 1) nie otrzymał nagany dyrektora szkoły (zapis uwagi w dzienniku lekcyjnym). 2) nie otrzymał nagany wychowawcy klasy (odnotowanie uwagi w dzienniku lekcyjnym). 3) nie został karnie przeniesiony do równoległej klasy. 4) wszystkie nieobecności na lekcjach ma usprawiedliwione. 5) wszystkie spóźnienia na lekcje ma usprawiedliwione. 6) co najmniej 2/3 nauczycieli w swoich propozycjach ocen zachowania oceniło zachowanie ucznia na ocenę, o którą się ubiega. 7) jeżeli dopuszczał się łamania postanowień regulaminu szkolnego, ale po interwencji wychowawcy, pedagoga, dyrektora lub rodziców nastąpiła poprawa zachowania wyrażająca się brakiem negatywnych uwag dotyczących jego osoby. 3. Uczeń ubiegający się o podwyższenie oceny z zachowania zgłasza ustnie wychowawcy zastrzeżenia do przewidywanej oceny zachowania w ciągu 2 dni od momentu poinformowania go o ocenie. 4. Wychowawca w ciągu 2 dni od momentu zgłoszenia przez ucznia zastrzeżeń sprawdza czy uczeń spełnia warunki do podwyższenia oceny. 5. Wychowawca ustala ocenę wyższą lub utrzymuje wcześniej proponowaną oraz informuje o tym ucznia nie później niż 2 dni przed klasyfikacyjnym posiedzeniem rady pedagogicznej. Rozdział 5 Informowanie rodziców o postępach i trudnościach ucznia w nauce. § 12. 1. Rodzice (prawni opiekunowie) uzyskują informacje na temat postępów oraz trudności w nauce ich dziecka oraz o jego zachowaniu poprzez: a) kontakt bezpośredni: · spotkania z rodzicami /minimum 3 w ciągu roku szkolnego/ · rozmowy indywidualne z wychowawcą i nauczycielami uczącymi w danej klasie, · w sytuacjach wyjątkowych rodzice proszeni są o przyjście do szkoły poza wcześniej ustalonym trybem. b) kontakt pośredni: · rozmowa telefoniczna, · korespondencja listowna, · zapisy w zeszycie przedmiotowym, · zapisy w dzienniczku (notesie) uczniowskim. 2. Po pierwszym półroczu danego roku szkolnego rodzice (opiekunowie) otrzymują pisemną informację (karta z ocenami) o śródrocznych ocenach klasyfikacyjnych z zajęć edukacyjnych i śródrocznej ocenie zachowania. 3. Wychowawca może zorganizować (na życzenie rodziców lub z własnej inicjatywy) spotkania z innymi uczącymi lub specjalistami (na przykład psychologiem, policjantem, pracownikiem Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej lub Ośrodka Wspierania Rodziny). Rozdział 6 Monitorowanie Wewnątrzszkolnego Oceniania. § 13.1. Wewnątrzszkolny system oceniania podlega ewaluacji. 2. Wnioski dotyczące zmian w systemie oceniania zbiera, opracowuje i przedstawia radzie pedagogicznej powołany przez dyrektora zespół nauczycieli do spraw ewaluacji. 3. Wewnątrzszkolny System Oceniania jest dokumentem otwartym. Wszelkie zmiany wprowadza Rada Pedagogiczna stosownie do swoich kompetencji, uwzględniając wyniki ewaluacji. 4. Wszystkie sprawy szczegółowe nieuregulowane niniejszymi ustaleniami oraz sprawy sporne wynikające z realizacji tych ustaleń rozstrzyga dyrektor szkoły. Decyzja dyrektora jest ostateczna. 5. Wewnątrzszkolny System Oceniania dostępny jest do wglądu uczniów, rodziców i nauczycieli w pokoju nauczycielskim oraz na stronie internetowej. § 14. 1.Wewnątrzszkolne Ocenianie w Publicznej Szkoły Podstawowej w Dzierzkówku Starym zostało zatwierdzone na posiedzeniu Rady Pedagogicznej w dniu 30 sierpnia 2012 2. Traci moc Wewnątrzszkolny System Oceniania uchwalony na posiedzeniu Rady Pedagogiczne w dniu 11 grudnia 2007 roku.
|
|
|||||||||
Copyright 2009 by Monika Kędzierska |